Замовити
дзвінок
info@kvadrat-rozvytku.com.ua
X

Ми Вам зателефонуємо!





X

Оставить отзыв






Ранній розвиток

Як почати відвідувати дитячий садок із задоволенням

Ця стаття для батьків, котрі планують віддати дворічну або трирічну дитину до дитячого садочка. В ній хочу розповісти які бувають типи поведінки дітей при в ступі в дитячий садок. Та з якими труднощами зіштовхуються батьки, намагаючись залишити свого малюка в навчальному закладі.

      У всіх дітей  поведінка при вступі в дитячий садок різна. Одні діти впевнені, самі вибирають гру, швидко ідуть на контакт з дітьми та дорослим, інші — менш впевнені, більше спостерігають, а деякі проявляють повне небажання іти в групу, відхиляють всі пропозиції контакту, бояться відійти від батьків та плачуть, щоб їх не залишили в садочку. Длякогось є великою проблемою вийти з будинку і дійти до дитячого садочку, для інших залишити її там. В декого взагалі не має проблем залишити дитину, але малюк на протязі дня знаходиться в пошуках мами чи тата. У цій статті я розповім про те, як батьки можуть вплинути на адаптацію дитини до садка, зробити так, щоб малюк відвідував його із задоволенням.

Спершу поставимо собі такі питання:

Чому ми віддаємо дитину до садка?  Для чого ми це робимо? Навіщо нашій дитині дитячий садок? Чи готова наша дитина знаходитись серед великої кількості дітей і слухати вихователя? Який садочок обрати?

 Отже, відповівши на запитання і обравши садочок до якого будете ходити, можна про нього і поговорити:

  • Не будуйте розмову з малюком в тому ключі, що ви віддаєте його в дитячий садок, тому що вам потрібно піти на роботу і цей час десь треба провести. Зробіть спробу поговорити з дитиною на її дитячому рівні, керуючись потребами дитини в даному віці, а саме: різноманітності яскравих предметів, іграшок, гри. Таким чином ви зможете донести до дитини не тільки ваші дорослі потреби, а і задовольнити потреби малюка. Даю приклад, як можна це висловити: «Я дуже хочу піти на роботу (навчання, займатися спортом і т.д.), мені це цікаво. І я дуже хочу, щоб ти пішов в дитячий садок, щоб ти мав можливість гратися тими іграшками, яких у нас немає вдома, щоб в тебе з’явилися друзі з якими ти міг пограти в автопарк чи Айболита, котрий лікує динозаврів та африканських тварин, я впевнена тобі в садочку буде дуже цікаво. Вранці я відведу тебе в садок, а після обіду прийду до тебе і ми разом підемо додому. Ти мені розповіси, що у тебе було там цікавого, а я розповім тобі, що у мене цікавого відбулося за цей час. Багато мам і тат хотіли б відправити до цього садка своїх дітей, але беруть туди не всіх. Тобі пощастило, восени я почну водити тебе туди».Прогуляйтесь туди разом з малюком. Підберіть час прогулянки, коли діти граються на вулиці. Поясніть дитині, що таке дитячий садок, прогуляйтесь по території, подивіться як малюки грають разом різними іграшками. Розкажіть, що ще вони роблять в садочку (разом їдять, сплять, співають пісеньки), і як це цікаво. Повернувшись з прогулянки, бажано щоб хтось з рідних запитав про побачене.  
  • Грайте з дитиною «у садочок». Ви можете пофантазувати й придумати разом з малюком силу-силенну своїх ігор.  Я пропоную вам такий варіант, візьміть різних ляльок або м’які іграшкові тварини і розподіліть між ними ролі: хтось із них буде вихователем, хтось малюком, хтось батьком або мамою. Вранці дорослі відводять дітей в садок. Там діти граються, їдять, сплять, гуляють. А ввечері хтось із батьків обов’язково забирає їх додому.
  • Можна знайти чи вигадати власні казки на тему: «Жив був малюк і почав він ходити до дитячого садочку…» читати і обговорювати їх. Посилання для пошуку: https://vseosvita.ua/library/kazkoterapia-dla-adaptacii-ditej-do-ditacogo-sadocku-275107.html

Як підготувати дитину до відвідування дитячого садка? Щоб прискорити адаптацію, приділіть час таким моментам:

  • Почніть вдома підлаштовуватися під режим дня дитячого садка: завчасно прокидатися, наприклад о 7.15(якщо вам потрібно буде йти в садок на 8.00); готувати схожу їжу; лягати спати в обідній час; гуляти.
  • Дуже важливо навчити дитину відгукуватись на своє ім’я, прізвище. Також важливо відучити від підгузка.
  • Вчіть дитину вдома всіх необхідних навичок самообслуговування: проситися в туалет, самостійно їсти, початкові навики вдягатися (вдягти шапку, трусики, штанці), складати іграшки по місцях, тощо.
  • Якщо не було нагоди залишити дитину на тьотю, дядю, няню чи бабусю, то почніть готувати дитину до того що їй потрібно буде знаходитись з іншими дорослими без вас.
  • Створюйте більше таких ситуацій, у яких дитина могла б спілкуватися з іншими малятами. Водіть на дитячий майданчик, спонукайте дитину знайомитися з іншими дітьми, звертатися до них по імені, просити, а не віднімати іграшки. В дитячому садку будуть навчати пропонувати свої іграшки або мінятися ними, робити послуги іншим дітям, але ви також можете спонукати до цього.
  • Проговоріть з дитиною, до кого вона може звернутися за допомогою, як вона це зможе зробити, Наприклад: Якщо ти захочеш пити, підійди до вихователя і скажи: Я хочу пити, і вихователь дасть тобі води. Поясніть, що в групі багато дітей і інколи їй доведеться почекати своїй черги. Ви можете сказати маляті: «Вихователь не зможе одягнути відразу всіх дітей, тобі доведеться трохи почекати». Спробуйте програти всі ці ситуації з дитиною вдома.
  • Розповідайте рідним і близьким у присутності маляти про успіх дитини, говоріть, що пишаєтесь своєю дитиною, адже її прийняли в дитячий садок.

Тепер поговоримо про те, як правильно ходити до дитячого садка:

  • Збудіть дитину раніше, тобто як  при підготовці о 7.15 прокидались,  так і продовжуємо це робити; створіть гарний настрій за допомогою гри. 
  • По дорозі до садочка пограйте в ігри, щоб не було поспіху але і  не затягуйте.
  • Також по дорозі можна нагадати дитині до кого вона може звернутися з прохання, якщо виникне така необхідність.
  • Якщо ви розумієте, що дитина когось із близьких відпускає легше, нехай саме ця людина і відводить малюка до садка. Наприклад, з мамою розлучатися важко, а з татом трохи легше. Тоді нехай тато відводить дитину вранці.
  • При прощанні, акцентуйте увагу на те що ви його заберете після обіду/сну. І що ви разом будете робити: малювати, ліпити з пластиліну, тощо.
  • Влаштуйте свято в кінці тижня з нагоди навчання в садочку.
  • Познайомтеся з іншими батьками та їхніми дітьми. Називайте інших дітей у присутності вашого малюка по іменах. Так ваш малюк швидше навчиться впізнавати «своїх».
  • Важливо намагатись не пропускати відвідування садка, особливо на початкових етапах, без нагальної потреби.
  • І найголовніше, цікавтесь  у вихователя як справи у вашої дитині, і на що слід звернути увагу при вихованні.

А тепер трішки про адаптацію. Виділяють два види адаптації: соціальна адаптація — здатність змінити свою поведінку в залежності від нових соціальних умов. Іншими словами, це перебудова свого життя, звичок під нові умови; біологічна адаптація — це перебудова фізіологічних систем організму, що забезпечує доцільне пристосування до нових умов. Саме при біологічній адаптації виникає зниження захисних функцій організму, внаслідок чого діти можуть почати хворіти, частіше, ніж це було тоді, коли вони перебували вдома. Дитина може почати скаржитися на втому, погане самопочуття, стати більш млявою. Але все це тимчасово, як тільки організм звикне до змін все це пройде.

Тож, постарайтеся бути терпимими в період адаптації дитини до дитячого садочку, не шкодуйте часу на емоційно-особистісне спілкування з дитиною, заохочуйте відвідування дитячого садка. Пам’ятайте, що дитячий садок – це перший крок у суспільство, імпульс до розвитку знань дитини про поведінку в суспільстві.

Моменти які можуть спровокувати у дитини не бажання відвідувати дитячий садок:  

  • Сумніви батьків стосовно того, потрібен садочок нашій дитині зараз чи ні. В поведінці дитини це може відображатись не бажанням йти до нього. Тому спершу розберіться з власними пріоритетами та сумнівами.
  • Визначитись з тим скільки часу дитина перебуватиме в дитячому садочку. Якщо дитину забирати в різний час, може виникати тривого, що проявлятиметься сльозами вранці під час розлуки з батьками.
  • Часті пропуски пов’язані з відвідуваннями на початкових етапах руйнує  звикання до нових обставин яке зазвичай триває від 10 до 30 днів. Пропуски можуть проявлятись в поведінці дитини, як зміни настрою то хочу, то не хочу в садочок. Системне відвідування навчального закладу є гарантом звикання.
  • Неуспішність в соціальних, побутових моментах викликає тривожність яку можна подолати за допомогою розвивальної роботи в цьому напрямку.

Бажаю вам успіху!

        З повагою Наталія Олексіївна Семченко, практичний психолог ДНЗ №33

Ранній розвиток дитини

Під раннім розвитком мається на увазі період від народження малюка до трьох років.

Малюк народжується з певним потенціалом, що дала їй природа. Тобто дитя народжується з певними особливостями рухового, мовленнєвого, сенсорного та психоемоційного розвитку. Кожна із цих сфер не розвивається ізольовано. Вони взаємопов’язані між собою і одна впливає на іншу. Наприклад, фізична активність сприяє розвитку мислення і творчості, мотивація та емоції сприяють розвитку моторики, соціальні зв’язки і комунікація мотивують на взаємодію, мовлення, гру тощо, тож ланцюжок взаємних впливів певних умінь і навичок на розвиток інших – нескінченний! А щоб розвиток був нескінченним та різнобічним для цього потрібний вдалий простір, що створюється батьками чи педагогами.

Від чого залежить розвиток дитини на ранніх етапах життя?

Від самої дитини: її фізичного стану, здоров’я, а також сенсорного, моторного, мовленнєвого, когнітивного та емоційного розвитку.

Від оточення: забезпечення безпеки і комфортності помешкання дитини, наявності адекватних до віку та розвитку дитини забавок, побутового і, в разі потреби, реабілітаційного приладдя, присутності в її житті дорослих, що можуть забезпечити підтримку та піклування.

Від постановки адекватних для дитини завдань, що ставить їй оточення (наприклад, необхідність доповзти до іграшки, щоби побавитися, або тримати ложку, щоби самостійно їсти, або подати зрозумілий сигнал дорослому, щоб отримати бажане, тощо). Вирішення посильних для дитини завдань, що їх ставить адекватне оточення, які ускладняються з кожним наступним віковим періодом розвитку, зміцнює уміння і навички дитини, а також її емоційно-вольову сферу і особистісну самооцінку. Також необхідно пам’ятати, що маленькі діти вчаться найкраще з досвіду самого життя, безперервно освоюючи знання і вміння в щоденній активності з близькими людьми в знайомих життєвих ситуаціях.Таблиця для оцінки розвитку дітей до 3 років

Якщо у Вас виникли сумніви стосовно розвитку Вашої дитини, то доречно буде звернутися до фахівців. Це може бути невролог, дитячий психолог чи логопед – дефектолог. Фахівець визначивши суть проблеми і підкаже Вам, як допомагати дитині в розвитку раніше, ніж її труднощі стануть для неї значними.

Як до нас звернутися?

Зателефонувати до нас за телефоном: 0979816323 або viber. Розповісти про своє занепокоєння стосовно розвитку дитини та записатися на очну зустріч. Перша зустріч сім’ї з фахівцями проходить у призначений час і триває 50-60 хвилин. На цій зустрічі відбудеться знайомство фахівця із дитиною й сім’єю, із труднощами, які виникли і які сім’я хоче подолати. Після першої зустрічі із сім’єю фахівець, що проводили зустріч, аналізує отриману інформацію від батьків та взаємодії з дитиною та надає рекомендації стосовно втручання у розвиток а можливо направить звернутися ще до інших спеціалістів для уточнення сумнівних моментів чи уникнути суб’єктивних тверджень.

Питання та відповіді:

Питання таке то — Відповідь на питання

Питання таке то — Відповідь на питання

Читайте також

Арт-психологічні майстер класи для друзів
Логіка

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *



У Вас залишились запитання?



+38(097)98 16 323



info@kvadrat-rozvytku.com.ua



Працюємо за попереднім записом:
Понеділок з 10:00 до 21:00
Вівторок з 10:00 до 21:00
Середа з 10:00 до 21:00
Четвер з 10:00 до 21:00
П’ятниця з 10:00 до 21:00
Субота з 10:00 до 21:00
Неділя 3 10:00 до 17:00





У Вас залишились запитання?





+38(097)98 16 323



info@kvadrat-rozvytku.com.ua



Працюємо за попереднім записом:
Понеділок з 10:00 до 21:00
Вівторок з 10:00 до 21:00
Середа з 10:00 до 21:00
Четвер з 10:00 до 21:00
П’ятниця з 10:00 до 21:00
Субота з 10:00 до 21:00
Неділя 3 10:00 до 17:00